Rabu, Mei 07, 2008

KEJE>..


akhirnya..aku dapat keje. nampaknyer x jadilah balik kampung. yang menariknyer..inilah first aku keje untuk kedai n anyway kedainyer sangatlah comel...namanyer creative cotttage. ownernyer sgt creative...ada macam2 art work kat kedai tu. semuanye bergayakan inggeris n sgt comel. motif bunga2 paling menarik minat aku. walaupun gajinyer biasa2 saje waktu bekerja plak tidak menentu, aku rasa aku akan sukakan kedai ni. At least aku bleh belajar sket2 folk art ni. n of course yg paling menarik minat aku adalah ladybird kat depan kedai tu...cute kan???.....
ownernyer pun macam seorang yang baik. hari ni hari first aku keje...pukul 6 petang. x sabar rasanyer. tapi, aku masih diselubungi rasa bersalah kerana tipu dia. apa lagi, dia dah cakap awal2 kat aku dia x suka org yang x honest. x tahu macam mana nk berterus terang. takut dia marah. aku x berniat nak tipu dia, tapi setiap kali cari keje, sume org x nak hire aku sbb cuma nak keje sekejap saja apalagi klu diorang tahu aku ni student. x sangka plak , rupa2nyer dia mmg cari student, sbb keje ni mmg untuk part time. n rasanyer aku x ada masalah untuk keje walaupun semester baru dah bukak. macam mana yea??? bila aku dengar dia ckp macam tu rasa lega tapi aku dah x boleh tarik kata2 sendiri....masih berfikir.... ini semua sbb kengkawan aku, diorang cakap aku kena pandai tipu2 sket klu nak hidup...masalahnyer sekarang aku dah tipu orng yang x sepatutnyer...n yang paling penting aku mmg x pandai menipu dan akan rasa bersalah sampai la aku minta maaf.....sorry En Zahir.


p/s: betullah orang kata kalau menipu, mmg susah. aku x kan buat lagi

Tiada ulasan: