Khamis, Julai 16, 2009

Dot for today : BUY NOTHING DAY


Hari ini 16 July , ialah hari "Buy Nothing Day". Tapi hari ni cuma disambut 4 tahun saje tau, iaitu dari tahun 2008 hinggalah tahun 2012. Agak menarik sebab, hari ni sepatutnya kita tak beli apa-apa...hahahhah..sanggupkah anda?...boleh ke?...mesti boleh punya...sehari jek..huhu. Objektif utama hari ini, bukanlah untuk menyelesaikan mana2 masalah pembelian terlampau tetapi sekadar untuk memberi kesedaran kepada pembeli. Dengan harapan , 364 hari yang seterusnya akan dilalui oleh setiap pembeli dengan membeli barang dengan lebih berhemah...ye la fikir dulu sebelum beli.

So, jom semua kita lancarkan hari tanpa pembelian..24 jam tanpa beli apa-apa..saya cabar anda semua. Lawan segala perasaan untuk berbelanja hari ni...sedarlah kadang-kadang kita membeli barang tanpa berfikir dan rupa-rupanya barang yang dibeli tidak diperlukan pun, cuma lah kehendak semata-mata. Dari itu, setiap kali sebelum membeli barang, fikirlah dan bertanya lah kepada diri sendiri..Kenapa???..kenapa anda perlu beli barang ini??.Ada banyak cara untuk berjimat sebenarnya.....(^^)


p/s: Hari ni saya masak, tak beli...hehheheh..(naasi minyak lagi)


3 ulasan:

Karbon Kopie berkata...

owh..akak da bape hari xbeli ape2...teror nyer saye...ngeh3x

Bulan Heedaya berkata...

hhahahahha...terornyer...saya dah terbeli kueh dorayaki la petang tadi...hahhha...

safavalentino berkata...

How to play slots online - DrMCD
You'll have to wait 15 minutes 속초 출장샵 to enter the casino without 거제 출장샵 having to wait 15 minutes. What's more, 남양주 출장안마 slots have to be 충청남도 출장마사지 unlocked at least once 김제 출장샵 before you