Khamis, Ogos 14, 2008

CuTi Tiba lagi

aduhhh...sem ni cepat betul bergerak..lusa dah start midsem break. Anyway best jugak, at least bleh balik umah...jumpa family before puasa ni. Syaaban dah nak sampai setengah..ada lebih kurang 18 hari lagi sblm birthday ku (mengikut bulan islam la)...sbb aku lahir pada petang sebelum ramadhan 23 tahun lalu. Dulu masa mak still ada, aku smbt birthday ikut bulan islam...nanti arwah mak akan buat nasi kunyit (pulut kuning) dan lauk gulai ayam /ikan lepas tu bawak pg masjid. Rindu betul kat dia...tapi nak buat mcm mana dia dah x ada. Aku redha. Bulan puasa ni jugak , genaplah 3 tahun pemergiannya...tapi rasanya macam baru semalam je. Hari ahad bersempena Nisfu syaaban, my family buatkan kenduri arwah untuk dia. Tak tahu la kakak nak masak apa, belm tanya lagi. x pe, sempat la tu, hari sabtu ni aku balik la... balik cuti semggu ni, kesian plak kat bos aku, x de pekerja mggu ni n mggu depan..lgpun aku pun dah mula suka keje kat situ. En zahir tu baik. skrg aku cuma kerja hari jumaat, sabtu n ahad jer. Bukanlah satu msalah pun, tapi klu semua ni boleh kacau aku nyer study, aku x teragak2 untuk berhenti. Hmmm...mggu lepas break aku ada 2 test, so nampaknyer kena bwk balik buku la ni...penat2. aku x kesah sgt nak bwk buku balik kg sbb naik kereta abg tapi nak bawak naik komuter tu yang malas. Umah abang kat bangi, so kena naik komuter ke seremban...tahu2 je la sesaknya....adusss... apa2 pun esok kena redah jugak...

P/s; cepat la esok....(^^)

Tiada ulasan: