Khamis, Mac 12, 2009

MARI MENDERMA....



Mari menderma, tapi bukan derma duit tau. Derma darah... 2 hari lepas persatuan aku MELTECH mengajurkan kempen menderma darah di fakulti. Dah memang tugas kami buat semua ni kan. Orang-orang dari Pusat Darah Negara dijemput untuk menjalankan tugas. Aku tak terlibat pun secara lansung tapi menyokong dari belakang. Ramai jugak yang datang menderma, baik hati diorang. Ada juga yang nak menderma tapi tak dapat. Antaranya , tak cukup Hb ( hemoglobin dalam darah), tak cukup berat , baru bertindik dan macam-macam lagi. Tapi takpe lain kali boleh cuba lagi. Aku? tak derma pun, tak layak....hahhaha(^^)

6 ulasan:

ONE ZABA berkata...

aaiikkk...ajak org derma, tapi tuan punya badan tak derma lak. mana boleh.

Eazy Izzuddin berkata...

pernah nak menderma darah...
tp di check doc..
x lepas..
huhu..
coz me nih sakit..
huhu
xD

cikgu jawe berkata...

errr, aku nk derma darah tp aku blh pitam tgk darah. haha!

sueda berkata...

eazy sakit apa??...

one zaba ,sueda mmg nak derma tapi tak boleh..hehe. Tak lepas.

Cikgu Jawe ni, macam mana nak bgtau student soh amek darah, cikgu pulak takut darah. Nak takut apa? sume org ada darah....kan..kan..Kan?

HaYa berkata...

hehe..sama lah.
excited nak derma ni..
tp x lepas..
BP rendah konon..

sueda berkata...

ye ke..hahha..biasa la org pompuan selalu jek bermasalah nak derma darah.....