Selasa, Oktober 07, 2008

RAYA DAH HABIS..

Kata orang raya tu sebulan, tapi bagi aku Hari Raya Aidilfitri cuma lah sehari. Macam2 perkara pulak berlaku lepas hari raya ni. Nak sakit hati tak boleh sebab salah sendiri, nak salahkan sesiapa lagi tak boleh...aduh. Nak dijadikan cerita, aku tertinggal jam di rumah abang kat Beranang. So pakai la jam satu lagi, yang kak june bagi hari jadi aku yang lepas. Buat balik kampung la. Alih-alih kat rumah, anak-anak sedara ku yang tersayang hilangkan pulak. So sekarang, tak ada jam lansung. Tak pasal-pasal kena beli jam baru. Sibuk-sibuk cari jam hari ahad lepas , rupa-rupanya aku terlupa barang yang lagi penting. Cuba teka apa?...tak lain tak bukan charger laptop aku.. Hahhaa..nampaknya aku kena redha je lah.Tak pe lah, esok lusa sampai la charger aku tu dari kampung, dah minta tolong kakak poskan. Hari ni penat betul, buat assignment untuk cytology belum siap. Pukul 3 tadi pegi LHDN pulah, matikan setem untuk JPA scholarship tu. Aku ingatkan LHDN tu ada la dekat2 sini rupanya kat Kelana Jaya. So, aku bantai la ambil teksi ke sana. Melayang RM 9. Mahal jugak yek..macam dekat jek. Balik aku naik bas je dan LRT je. Jimat sikit. Ye la zaman ekonomi meleset macam ni baik berjimat cermat, apatah lagi student macam aku ni. Ok lah nak balik rumah la...penatnyer....(@@)

Tiada ulasan: