Khamis, Mac 27, 2008
LAGU CEDIH2 TAPI BEST
Ku cuba redakan relung hati,
Bayangmu yang berlalu pergi,
Terlukis di dalam kenangan,
Bebas bermain di hatiku..
Cerita tentang masa lalu,
Cerita tentang kau dan aku,
Kini tinggal hanya kenangan,
Kau abadi di dalam hatiku..
Harusnya takkan ku biarkan kau pergi,
Membuat ku terpuruk rasa ingin mati,
Derita yang mendera kapan akan berakhir,
Hanya engkau yang mampu taklukkan hatiku
Cerita tentang masa lalu,
Cerita tentang kau dan aku,
Kini tinggal hanya kenangan,
Kau abadi di dalam hatiku..
Harusnya takkan ku biarkan kau pergi,
Membuat ku terpuruk rasa ingin mati,
Derita yang mendera kapan akan berakhir,
Hanya engkau yang mampu taklukkan hatiku
Aku cinta oooo…
download la klu nak...
LAGU NI BEST TAU ----------->>>>
Ku Merindu Lirik :-
Shah:
Ku merindu,
Merindu cinta yang tulus dari hatimu
Selalu ku impikan hidup bersamamu
Ku
Ella:
Ku berjanji,
Berjanji mencintaimu sepenuh jiwaku
Ku tak akan mendustakan cinta kekasihku
Agar kau dapat menerima cintaku
Ku selalu, merindu cintamu
Yang selalu ada di jiwaku
Chorus:
Aku tahu kau pun cinta
Tapi malu tuk berkata
Usah kau ragui cintaku
Ku tetap merindu
Aku tahu kau pun cinta
Tapi malu tuk berkata
Ku tunggu jawapan cintamu
Ku tetap merindu
Di saat ini hatiku rindu belaian cinta darimu
Ku harap kau merestui cinta dariku
Yang selalu setia menunggu dirimu…
please download klu kepingin....
BORING BORING

Another boring day. menyampah day actually, ada ke dah dtg campus sbb nak pg kelas, pastu tiba2 batal sbb ada seorng yang x nak pg. macam x logik kan???...rasa macam sekolah2 plak. Dah dok kat Uni pun macam ni lagik...dah dia tak nak pergi, x yah la pg (x kesah la apa problemnya)..klu betul dia ada hal sekalipun, dia je lah yg sepatutnya x pg kelas. apa la plak sangkut paut ngan aku nyer....adussss...fenin kepala gue. tensen sehhh...
p/s: huhhhhh..dah la byk topik lum cover...byk nyer nak baca..
Isnin, Februari 18, 2008
Selasa, Februari 12, 2008
SUEDA BILA CINTA
Rentas Galaksi Cari Cinta
Ramai Wira Super Yang Ku Jumpa
Gagah Dan Perkasa Hebat Dari Nyata
Antara..
Beberapa...
Angan-angan Ku Yang Mengila
Masuk Akalkah Tidak
Sueda, Ku Tertanya
Bila, Akan Bersua Cinta Si Peria
Membikin Hidup Ceria
Sueda, Ku Tertanya
Bila, Akan Masanya
Cintakan Mewarna
Setiap Ruang DuniaKu
Mimpi Terjun Awan
Ke AwanBagai Gula Kapas Manisnya,
Lalu Datang Satria Kayangan,
Dia Sangka Aku Pari-pari Syurga
Indahnya...Kiranya...
Angan-angan Ku Jadi Nyata
Masuk Akalkah Tidak
Chorus
Dalam Dunia Yang Makin Gila
Mungkin Alam Khayalan
Ruang Berlindung Sewajarnya
Sementara Capai ImpianKu...
Indahnya...Kiranya...
Angan-angan Ku Jadi Nyata
Masuk Akalkah Tidak
Chorus
Ku Mimpi Pandu Kapal Angkasa
Rentas Galaksi Cari Cinta
Ramai Wira Super Yang Ku
JumpaGagah Dan Perkasa
Bikin Hidup Ceria
Ku Mimpi Pandu Kapal Angkasa
Akan Ku Sua..Si Peria..
Akan Masanya
Cintakan Mewarna
Setiap Ruang Dunia
Act ini lagu Mila bila cinta dari Mila, tapi ini my version...hehehe
best la lagu ni...(^^)
FUNNY STORY

These 4 pals go out to play golf one sunny morning. One is detained in the clubhouse, and the other three are discussing their children while walking to the first tee. "My son BIll," says one, "has made quite a name for himself in the home-building industry. He began as a carpenter, but now owns his own design and construction firm. He's so successful in fact, in the last year he was able to give a good friend a brand new home as a gift."
The second man, no to be out done, tells how his son began his career as a car salesman, but now owns a multi-line dealership. "George is so successful, in fact, in the last six months he gave his friend two brand new cars as a gift."
The third man's son, Albert, has worked his way up through a stock brokerage, and in the last few weeks has given a good friend a large stock portfolio as a gift.
As the fourth man arrives at the tee, another tells him that they have been discussing their progeny and asks what line his son is in.
"To tell the truth, I'm not very pleased with how my son turned out," he replies. "For 15 years, Frank's been a hairdresser, and I've just recently discovered he's gay. However, on the bright side, he must be good at what he does because his last three boyfriends have given him a brand new house, two cars, and a big pile of stock certificates."
Selasa, Januari 29, 2008
Ahad, Januari 27, 2008
LAGU PEBERET...
seperti biasa setiap bulan, aku akan tukau lagu peberet...so currently aku suka gile lagu ' mungkinkah' dari Sheila Abdul. Act aku pon x kenal ngan cik sheila ni...x tahu mcm mana rupa nye....maybe ada iras2 paula abdul kot...hehehe... Jgn marah eh sheila...gurau2 jek. tapi suara dia mmg best...n yang penting aku bleh nyanyi lagu dia .......lirik dia macam ni:
MUNGKINKAH
seperti ada yang x kena
disaat melihat kearahmu
bila kau berpaling dan tersenyum
dunia jadi luar biasa
maafkan andainya ku mengganggu
ku bukan membaca fikiranmu
kuhanya ingin mengenalimu
dan tahu kumenyukai kamu
c/o
mungkinkah ku teman biasa
seawalnya kita berjumpa
mungkinkah kau tidak perasan
perbezaannya
mungkin bila tiba saatnya
kita akan tetap bersama
mungkin kita kan jatuh cinta
mungkinkah................
suka gila lagu ni...kadang2 ulang sampai 20 kali. pastu bila tidur tiba2 lagu ni muncul kat radio..aku siap bleh terbangun lagi...huhu...punyalah fanatik..(bangga Sheila Abdul dengar)
hhhehee
p/s: 'Mungkinkah' aku akan jumpa sesiapa????....jeng je jenng
gambau kat atas tu hiasan semata2..gmbar loker aku...
Sabtu, Januari 26, 2008
INTELLIGENCE TESTs

Why is 6 afraid of 7?
Q. What does the Statue of Liberty stand for?
If a girl who works in a candy store is five feet three inches tall, and wears size five shoes, what does she weigh?
If King Kong went to Hong Kong to play ping-pong and died, what would they put on his coffin?
If you have a referee in soccer, and an umpire in cricket, what do you have in bowls?
Q. I have two US coins totaling 55 cents. One is not a nickel. What are the coins?
HIDUP MEMANG BEGINI...

Khamis, Januari 24, 2008
hari ni......
p/s: I want to be like Puan Roslina...(^^)...mampu ke??????...
Selasa, Januari 08, 2008
Old Town PJ
setelah seminggu berada di sini, aku mula dapat sesuaikan diri. tempat ni bukanlah tempat baru tapi seperti biasa bila kita baru saja nak mulakan hidup baru ditempat baru, kita mulalah start comparing everything here with the place yang baru kita tinggalkan. itu perkara normal bagi semua orang. apatah lagi untuk insan seperti aku yang tiba2 tak ada gaji setiap bulan.....huhu. cakap pasal gaji, gaji bulan ni pun belum masuk ..tensen2. Maybe aku patut call UIAM or just wait....nanti la aku pikir. lagipun maybe dia nak keluarkan sekali dengan gaji staff lain hujung bulan ni. aku jugak yang terseksa.....banyak benda belum beli lagi. ingat nak beli kettle n tong gas....kononnya nak masak la ni. x tahu la ada masa ke tak. rindu betul kat Audiology Clinic...teringat kat sume orang. agak2 nya sound proof room dah dipindah ke dari hospital ye...agak2nya ada x orang kat UIA rindu kat aku ye? agak2nya macam mana la hidup aku lepas ni. tadi masuk chempath pun rasa cam blur2 jek...ye la dah lama x belajar...huhu. petang ni ada lab Haema...walau pun aku ni dalam kategori orng yang x suka heama , tapi at least Mr Ronnie yang ajar tu cute jer...hmm jgn salah paham yer...mr Ronnie ni dah berumur lebih 50...a very lovable one...hehhh (^^)..
ok la thats all for now..
Rabu, Disember 19, 2007
CERITA LUCU- sometimes accidents do happen
There were these 4 guys, a Russian, a German, an American and a French, who found this small genie bottle.
When they rubbed the bottle, a genie appeared.
Thankful that the 4 guys had released him out of the bottle, He said, “Next to you all are 4 swimming pools, I will give each of you a wish. When you run towards the pool and jump, you shout what you want the pool of water to be! Come, and then your wish will come true.”
The French wanted to start. He ran towards the pool, jumped and shouted, “WINE”. The pool immediately changed into a pool of wine. The Frenchman was so happy swimming and drinking from the pool.
Next is the Russian’s turn, he did the same and shouted, “VODKA” and Immersed himself into a pool of vodka.
The German was next and he jumped and shouted, “BEER”. He was so contented with his beer pool.
The last is the American. He was running towards the pool when suddenly he steps on a banana peel. He slipped towards the pool and shouted, “SHIT!!!”
MORAL: “THINK TWICE BEFORE YOU SAY SOMETHING, BECAUSE SOMETIMES ACCIDENTS DO HAPPEN”
TANPA AKU SEDARI...

tanpa aku sedari sebulan telah berlalu, post paling akhir sebelum ni adalah pada 21 Nov..(hampir sebulan sebenarnya). dalam sebulan ni bermacam2 perkara terjadi dan berlaku. Dan banyak benda berubah dalam beberapa kelip mata. pertamanya , aku sudah menghantar surat berhenti kerja...dan dalam masa 9 hari lagi, berakhirlah alam pekerjaan aku di tempat paling indah aku pernah aku temui.entah macam mana peritnya nak dicerita , sememangnya aku sangat suka pada tempat ni, tapi apa nak buat. keputusan aku adalah muktamad. no regret. dalam masa lebih kurg 11 hari lagi aku akan kembali bergelar pelajar..(sememangnya aku menantikan saat ini). rindu aku pada kampus UiTM Jalan Othman, akn terubat sedikit masa lagi. namun itu tidak bermakna aku akan melupakan UIAM ini. Dan pastinya satu lagi perubahan yang berlaku, ialah 'Dia' telahpun berkahwin 4 hari yang lepas. ini adalah kenyataan bahawa aku tak akan memilikinya sampai bila2. baguslah dia telah menemui cintanya...semoga kekal sepanjang hayat. melihat taman dan warga UIAM dikala ini kadang2 membuat kau sebak. terlalu banyak cinta dan cerita yang bakal aku tinggalkan. semoga 2008 benar2 membuka lembaran baru dalam hidupku.
p/s: semoga bahagia mengekoriku kemana saja.
Rabu, November 21, 2007
MY UNCONCIOUS MIND
Everyone has a desire to love. But your desire is rooted very deeply in your unconscious and affects many of the decisions you make in life — whether you are aware of it or not.
You have an energy about you that inspires people to experience their true feelings of love and act kindly towards others. In this way, you and your drive for loving relationships start a chain reaction of positive experiences.
The reason you are driven by love, may be because your unconscious is trying to avoid the opposite of love — hate. You, more than others, may be afraid of experiencing severe discord with others. That may, in turn, heavily influence your choices about relationships and the way you communicate your ideas, wants, and desires to others.
With such a strong orientation towards loving others, your relationships hold a very special place in your life. Your capacity to love may be greater than those around you, and therefore you may have more to give in relationships than your romantic partner does. Remember that this is a gift you have and one most others don't possess.
Isnin, November 05, 2007
Way Back Into Love
Hugh Grant - Way Back Into Love lyrics
[Verse 1]
(Drew Barrymore)
I've been living with a shadow overhead,
I've been sleeping with a cloud above my bed,
I've been lonely for so long,
Trapped in the past,
I just can't seem to move on!
(Hugh Grant)
I've been hiding all my hopes and dreams away,
Just in case I ever need them again someday,
I've been setting aside time,
To clear a little space in the corners of my mind!
[Chorus]
(Both)
All I want to do is find a way back into love.
I can't make it through without a way back into love.
Oooooh.
[Verse 2]
(Drew Barrymore)
I've been watching but the stars refuse to shine,
I've been searching but i just don't see the signs,
I know that it's out there,
There's got to be something for my soul somewhere!
(Hugh Grant)
I've been looking for someone to shed some light,
Not somebody just to get me through the night,
I could use some direction,
And I'm open to your suggestions.
[Chorus]
(Both)
All I want to do is find a way back into love.
I can't make it through without a way back into love.
And if I open my heart again,
I guess I'm hoping you'll be there for me in the end!
Oooooooh, Ooooooh, Ooooooh.
[Middle-eight]
(Drew Barrymore)
There are moments when I don't know if it's real
Or if anybody feels the way I feel
I need inspiration
Not just another negotiation
[Chorus]
(Both)
All I want to do is find a way back into love,
I can't make it through without a way back into love,
And if I open my heart to you,
I'm hoping you'll show me what to do,
And if you help me to start again,
You know that I'll be there for you in the end!
Oooooooh. Oooooooh. Ooooooooh. Oooooooh. Ooooooh Ooooooooh. Ooooooooh.
Jumaat, November 02, 2007
A SONG FOR MY DEARIE "PUJAAN HATI".....
Oh sayang...
Engkaulah jejaka idaman
Akulah yang menanti
Menyayangi
Seperti...
Embun dingin di pagi hari
Akulah bunga dibasahi
Begini...
( korus 1)
Kan ku genggam bara yang membara
Begitu ku teruskan jua
Agar cinta tidak terpisah
Akhirnya
( korus 2)
Malu ku bukan kerana paksa
Senyum ku benar-benar rela
Resah hati lagi merindu
Di kalbu
( 2 )
Oh sayang...
Engkaulah jejaka idaman
Akulah yang paling menanti
Ku pasti...
Khamis, November 01, 2007
EIGHT LIES OF A MOTHER

1.The story began when I was a child;
I was born as a son of a poor family.
Even for eating, we often got lack of
food.
Whene ver the time for eating, mother
often gave me her portion of rice.
While she was removing her rice into
my bowl,
she would say "Eat this rice, son. I'm
not hungry".
That was Mother's First Lie
2.Whe n I was getting to grow up,
the persevering mother gave her spare
time for fishing in a river near our
house,
she hoped that from the fishes she
got,
she could gave me a little bit
nutritious food for my growth.
After fishing, she would cook the
fishes to be a fresh fish soup,
which raised my appetite. While I was
eating the soup,
mother would sit beside me and eat the
rest meat of fish,
which was still on the bone of the
fish I ate.
My heart was touched when I saw it.
I then used my chopstick and gave the
other fish to her.
But she immediately refused it and
said "Eat this fish, son.
I don't really like fish."
That was Mother's Second Lie.
3.Then, when I was in Junior High
School,
t o fund my study,
mother went to an economic enterprise
to bring some used-matches boxes that
would be stuck in.
It gave her some money for covering
our needs.
As the winter came,
I woke up from my sleep and looked at
my mother who was still awoke,
supported by a little candlelight and
within her perseverance she continued
the work of sticking some used-matches
box.
I said, "Mother, go to sleep, it's
late,
tom orrow morning you still have to go
for work.
" Mother smiled and said "Go to sleep,
dear. I'm not tired."
That was Mother's Third Lie.
4.At the time of final term,
mother asked for a leave from her work
in order to accompany me.
While the daytime was coming and the
heat of the sun was starting to shine,
the strong and persevering mother
waited for me under the heat of the
sun's shine for several hours.
As the bell rang, which indicated that
the final exam had finished,
mother immediately welcomed me and
poured me a glass of tea
that she had prepared before in a cold
bottle.
T he very thick tea was not as thick as
my mother's love,
which was much thicker. Seeing my
mother covering with perspiration,
I at once gave her my glass and asked
her to drink too.
Mother said "Drink, son. I'm not
thirsty!".
That was Mother's Fourth Lie.
5.After the death of my father because
of illness,
my poor mother had to play her role as
a single parent.
By held on her former job, she had to
fund our needs alone.
Our family's life was more
complicated. No days without
sufferanc e.
Seeing our family's condition that was
getting worse,
there was a nice uncle who lived near
my house came to help us,
either in a big problem and a small
problem.
Our other neighbors who lived next to
us saw that our family's life was so
unfortunate,th ey often advised my
mother
to marry
again. But mother,
who was stubborn, didn't care to their
advice,
she said "I don't need love."
That was Mother's Fifth Lie.
6.After I had finished my study and
then got a job,
it was the time for my old mother to
retire.
But she didn't want to; she was
sincere to go to the marketplace every
morning,
just to sell some vegetable for
fulfilling her needs.
I, who worked in the other city, often
sent her some money to help her in
fulfilling her needs,
but she was stubborn for not accepting
the money.
She even sent the money back to me.
She said "I have enough money."
That was Mother's Sixth Lie.
7.After graduated from Bachelor
Degree,& amp; amp; lt;brI then continued my
study to
Master
Degr ee.
I took the degree, which was funded by
a company through a scholarship
progr am,
from a famous University in America .
I finally worked in the company.
Within a quite high salary,
I intended to take my mother to enjoy
her life in America .
But my lovely mother didn't want to
bother her son,
she said to me "I'm not used to."
That was Mother's Seventh Lie.
8.After entering her old age,
mother got a flank cancer and had to
be hospitalized.
I, who lived in miles away and across
the ocean,
directly went home to visit my dearest
mother.Sh e lied down in weakness on
her bed
after having an operation.
Mother , who looked so old, was staring
at me in deep yearn.
She tried to spread her smile on her
face;
even it looked so stiff because of the
disease she held out.
It was clear enough to see how the
disease broke my mother's body,
thus she looked so weak and thin.
I stared at my mother within tears
flowing on my face.
My heart was hurt, so hurt, seeing my
mother on that condition.
But mother, with her strength,
said "Don't cry, my dear.
I'm not in pain."
That was Mother's Eight Lie.
Afte r saying her eighth lie, She
closed her eyes forever!
PAPA BACAKAN KUAT-KUAT YE!
KEISTIMEWAAN WANITA

1. Doa wanita lebih makbul daripada lelaki karena sifat penyayangnya yang lebih kuat dari lelaki.
2. Wanita yang Sholihah itu lebih baik daripada 1000 orang lelaki yang sholeh.
3. Barang siapa yang menggembirakan anak wanitanya, derajatnya seumpama orang yang senantiasa menangis karena takut akan Allah.
4. Barang siapa yang membawa hadiah ( oleh-oleh ) lalu diberikan kepada keluarganya, hendaklah mendahulukan anak wanitanya dari anak laki-laki
5. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama Rasulullah SAW di dalam Syurga.
6. Barang siapa mempunyai 2 atau 3 anak wanita, atau 2 atau 3 saudara wanita lalu dia bersikap ikhsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa taqwa dan tanggung jawab maka baginya adalah Syurga.
7. Barang siapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak wanitanya, lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya dari api neraka (Aisyah r.a.).
8. Syurga dibawah telapak kaki Ibu ( Hadits )
9. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga, maka masuklah dari pintu yang dikehendaki.
10. Wanita yang taat akan suaminya serta menjaga sholat dan puasanya, semua ikan-ikan dilaut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan, semuanya beristighfar baginya selama dia taat pada suaminya dan direlakanya.
11. Apabila memanggil akan engkau dua orang Ibu Bapakmu, maka jawablah panggilan Ibumu dahulu.
12. Aisyah r. a. berkata “ Aku bertanya kepada Rasulullah SAW, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita ? “ Jawab Baginda, “ Suaminya “ Siapa pula berhak terhadap lelaki ? Jawab Rasulullah “ Ibunya “
13. Wanita apabila sholat 5 waktu, puasa 1 bulan Ramadhan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu Syurga mana saja yang dia kehendaki.
14. Tiap wanita yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah S.W.T memasukkan dia kedakam Syurga 10.000 tahun lebih dahulu dari suaminya.
15. Apabila seorang wanita mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah S.W.T mencatatkan baginya setiap hari dengan 1000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1000 kejahatan.
16. Apabila seorang wanita mulai sakit hendak bersalin, maka Allah S.W.T mencatatkan baginya pahal orang yang berjihad pada jalan Allah.
17. Apabila seorang wanita melahirkan anak, keluarlah dia daripada dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya
18. Apabila telah lahir anaknya lalu disusuinya, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan dari pada susunya diberi satu kebajikan.
19. Apabila ibu semalaman tidak tidur karena memelihara anaknya yang sakit, maka Allah S.W.T memberinya pahala seperti memerdekakn 70 orang hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah.
Rabu, Oktober 31, 2007
PENING...

hari ni terasa sedikit pening...cari volunteer untuk buat test hearing, tapi yang dapatnyer cuma lelaki, sedangkan nak ramai perempuan. Kawan2 semua sibuk, x bleh nak tolong. Ye lah , semua orang tengah siapkan assg, x nak la kacau diorang. Pening ni bersangkut paut jugak dengan sorang kawan aku , yg x abeh2 mengingatkan aku bahawa 'dia' akan kahwin bulan Dis ni. aku malas nak ingat, tapi bila dah diingattkan macam tu, nak x nak...fikiran aku mulalah teringat kat dia. Sampai bila..entahlah sampai bila. susah betul nak lupakan 'dia' ni....sakit kepala I......adusss...
P/s: aku rasa mcm nak cubit2 pipi kwn aku tu, tapi nasib baiklah dia kat shah alam..lgpun dia lelaki mana boleh cubit..hehhhh..(^^)
Selasa, Oktober 30, 2007
telinga..oh telinga...

hari ini bukanlah hari yang sibuk...tapi sememangnya bukanlah hari kerja yang boring. data untuk research masih x cukup...huhhh..layak ke aku mengomen ..masih awal rasanya. lagipun baru seminggu poster berwarna ungu tu aku tampal...atau sememang2nye warga2 UIA ni agak takut untuk mengsedekahkan telinga...adussss. Tak boleh jugak salahkan mereka, ye lah semua org sibuk dengan keje masing2.X sangka, bukan semua benda free orang suka kan? Maybe ada juga yang takut hendak tahu yang diorang sebenarnya mempunyai masalah pendengaran....hmmmm. semalam dan hari ni, aku baru saja dapat 5 sample, agak sedikit tapi permulaan yg bagus. sueda..berusahalah...(^^)
p/s: mungkin aku patut tampal lebih banyak poster.
Isnin, Oktober 22, 2007
JUMPA DIA..hehe..
p/s: alamak , esok duty kat hosp, x bleh la jumpa dia...alahhhhhhh...(~~)
Rabu, Oktober 10, 2007
SALAM LEBARAN
Salam hari raya buat semua umat Islam di dunia ini . Malangnya bukan semua umat Islam sendiri yang faham matlamat dan maksud Hari Raya....maka muhasabah lah diri kita supaya lebih diberkati dan diredhai oleh Nya...Dikemeriahan Aidilfitri ini, teringin rasanya nak jumpa 'the guy' before balik kampung esok. lagipun hari ini, hari last aku keje. Esok dah cuti...x sabarnye nak balik. Tudung2 yang aku beli untuk nieces yg kecik2 tu, tiap2 hari aku belek..hehhe..kueh raya plak..rasa mcm nk makan je...
tapi yg sedikit sadis ialah, aku x ada kasut raya tahun ni..mlas rasanyer nak membazir...lagipun sekarang ni aku dah kurang pakai kasut2 tinggi ni n yg paling penting aku ni sakit kaki mana bleh pakai..heheheh...pakai je la kasut pg keje aku yg sempoi ni.
P/s : Dimanakah dikau wahai pujaan...hehheh(^^)
Selasa, Oktober 09, 2007
HARI INI...
p/s: tiba2 terasa penat menyukai orang...
Isnin, Oktober 08, 2007
DOAKU.....
Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan
Ya Allah, ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu
Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa
Ku pasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku
Pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya ku dan dia
Dapat melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai
Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan ku sendiri
Agarku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku inginkan bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala
Bagaimana Menyayangi Seseorang
Sayangi dia dengan hati, bukan dengan perasaan. Jika anda meletakkan sesuatu perhubungan berdasarkan perasaan, ianya akan gagalkerana perasaan sentiasa berubah dari masa ke semasa.Sayangi dia seadanya. Di dunia terdapat hampir 6 billion manusia dengan 6 billion personaliti. Dia sememangnya seorang yang istimewa dan biarkan ianya kekal begitu. Jangan sesekali terfikir untuk mengubah apa-apa tentang dia kerana sekali anda mengubah, selamanya anda akan terus mengubah dirinya. Tentu anda masih ingat, anda terpikat padanya kerana dia adalah dia. Maka, tiada alasan untuk anda mengubah dia untuk menjadi seseorang yang lain.Sayangi dia sepenuh hati.Sesungguhnya dia telah banyak bekorban untuk anda. Dengan kelebihan yang ada padanya, dia berpeluang untuk menjalin hubungan dengan seseorang yang lebih sempurna tapi demi cinta, dia telah memilih diri anda. Maka, jangan sesekali cuba untuk mempermain-mainkan keluhuran cintanya.Hormati pendirian dan keputusan dia. Jangan anda merayu dan jangan mencipta alasan supaya dia menerima cinta anda kerana kelak, yang anda akan dapat darinya hanyalah cinta simpati dan bukannya cinta setulus hati.Yakinkan diri anda akan keistimewaan dia. Dia adalah satu-satunya di dunia ini dan jangan mengharapkan kesempurnaan dari dia kerana dia telahpun cukup sempurna semenjak anda mula terpikat padanya.Percaya akan dirinya. Sentiasa bersangka baik padanya jika kita juga mahukan sebegitu darinya. Pastikan anda akan sentiasa meletakkan diri anda di tempatnya sebelum melakukan apa-apa. Jika anda sendiri tidak dapat menerimanya, apatah lagi dia.Jangan berjanji menyayangi dia untuk selama-lamanyakerana selama-lamanya bagi anda mungkin akan berakhir keesokkan harinya, tapi berjanjilah untuk menyayangi dirinya seolah-olah setiap hari itu adalah hari yang terakhir untuk anda berdua.BERCINTA dengannya adalah seperti memberi hati anda kepadanya untuk dilukai tapi kepercayaan itu penting. Percayalah kepadanya, nescaya dia akan melindunginya sepenuh jiwa dan raga.Jangan sesekali meninggalkan dia tanpa sebarang alasan. Dia bukan hanya akan setakat menangis kecewa dan kemudiannya meneruskan hidup seperti biasa, ketahuilah bahawa jiwanya akan mati secara perlahan.Jangan cepat berbangga dengan diri anda, memenangi hatinya bukanlah satu kejayaan yang mutlak tetapi anugerah itu hanya layak anda perolehi setelah anda berjaya menyayanginya sehingga ke akhir hayat. Ketahuilah, dia memilih anda adalah kerana dia percaya bahawa anda adalah seorang yang jujur dan akan menepati janji. Anda telah bersusah payah dan berusaha sedaya upaya untuk memenangi cintanya, maka dengan itu haruslah juga anda berusaha untuk terus menyintai dirinya dengan apa jua keadaan sekalipun.
DAN AKHIRNYA AKU JATUH CINTA (sekali lagi)
klu housemate aku mahupun kawan2 aku baca ni, aku tahu korang mesti x percaya, paling2 pun korang mesti cakap, "alah, sueda tiap2 minggu pun jatuh cinta"...aku akui kenyataan tu, ye lah aku ni selalu main2. Tapi kali ni rasanya lain la...aku pun x tahu macam mana, entahlah..sukar nak dicerita. Perasaan yang dah lama x terasa ni...huhu. betul ke ? aku, Nurul Hidayah aka Sueda dah jatuh cinta lagi...semua ni bagaikan kabur saje... CINTA..betul ke kembali bertamu di hati aku. payah...susah..sukar..jerih.... Ssedikit sebanyak, lelaki ini sebenarnye menyerupai 'dia yang telah hilang'....wajarkah aku mencari persamaan dalam 2 lelaki yang berbeza ini...wajar ke??...sekali lagi, aku menjadi keliru. ...
ADUSS....sakit kaki
Rabu, September 19, 2007
cinta...
Selasa, September 18, 2007
pergilah...
pergi bertamu sejauh lari
aku tidak mahu kamu disini
merejam aku sipi-sipi
aku longlai menghadapi
kenyataan inilah yang pasti
kamu harus pergi.....
pergi jauh dari sisi hati...
kasihani aku wahai hati..
usah menyeksa batin ini
usah terkenang lagi
cerita lama yang sudah basi
aku mohon padamu
duhai hati...
tabahlah menghadapi...
SEKADAR RENUNGAN

Kiter renungkan sesama... mungkin ada hikmah disebaliknya. ... Anda mengetahui yang anda merindui seseorang apabila jantung anda berdegup pantas ketika teringatkan dia. Dan walaupun sekadar "Hai" daripada dia mencukupi sebagai penenang.
Ulasan: anda mungkin menaruh hati kepadanya, cuma anda tidak menyedarinya ataupun anda tidak mahu menerimanya sebagai kenyataan. Jangan jadi terlalu baik, saya akan merindui kamu.
Jangan terlalu mengambil berat, saya mungkin menyukai kamu! Jangan jadi terlalu 'sweet', saya mungkin jatuh hati kepada kamu. Amat sukar untuk saya menyayangi kamu jika kamu tidak mahu membalasnya.
Ulasan: seseorang yang membuat kamu jatuh hati kepadanya sebenarnya menyayangi kamu lebih daripada kamu menyayangi dia.
Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih..terimalah kenyataan itu dan sekurang2nya dia pernah membahagiakan kamu.
Ulasan: Masa akan menentukan segalanya, jika dia ditakdirkan bersama anda, dia akan kembali.
Jangan melarikan diri dari 'cinta' apabila ia berada di hadapan kamu. Jangan melarikan diri daripadanya kerana suatu hari nanti, kamu pasti akan teringatkannya kembali dan menyesali perbuatan kamu itu.
Ulasan: hargai orang yang menyayangi kamu, bukan mudah untuk mencari orang yang menyayangi kita, yang paling berharga ialah hati yang ikhlas.
Penyesalan terbesar dalam hidup ialah risiko yang kita tidak ambil. Jika anda merasakan sesuatu itu akan membuatkan anda bahagia, maka teruskan. Ingatlah bahawa kita akan melalui semua ini hanya sekali, mungkin tiada lagi peluang kedua.
Ulasan: Masa tidak menunggu kita. Jika anda rasakan anda telah bertemu dengan orang yang sesuai, maka hargailah dia, jangan biarkan dia berlalu begitu sahaja. Jangan bertangguh kerana takut. Cubalah dahulu atau anda akan menyesal kerana membiarkan ia berlalu begitu sahaja. Tiada sesiapapun yang tahu apakah yang membuatkan anda benar2 bahagia.
Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yang satu lagi, "Saya air mata seorang gadis yang menyayangi seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?". Jawab titis air mata kedua tu, "Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang menyayangi saya berlalu begitu sahaja."
Ulasan: Tiada sesiapapun yang simpati kepada orang yang sengaja membiarkan peluang pergi begitu sahaja tanpa berusaha untuk mendapatkannya atau mempertahankannya. Kita selalunya tidak menghargai seseorang yang hampir atau menyayangi kita sehingga dia pergi meninggalkan kita; kemudian kita akan sedih dan menyesal mengingatkannya.
Terdapat banyak bebintang di langit tetapi hanya satu sahaja yang begitu menyerlah sehingga dapat menarik perhatian anda. Dari kalangan yang anda pilih untuk abaikan ialah sebutir bintang yang sanggup menyinari anda walau dimana sahaja anda berada.
Ulasan:
Bahagian 1: orang yang bersama anda ketika ini mungkin bukanlah orang yang benar-benar anda sayangi. Bahagian 2: terdapat orang yang tahu dia tidak dapat bersama kamu ketika ini tetapi masih menyayangi kamu sepenuh hatinya, fikirkanlah.
Lawaknya bila kita meletakkan standard untuk orang yang bakal kita sayangi, tetapi jauh di sudut hati, kita tahu yang orang yang kita sayangi itu terkecuali daripada standard itu. (don't be too choosy!)
Ulasan: kita amat kritikal terutamanya kepada orang yang kita sukai atau sayangi kerana kita mahukan yang terbaik untuk diri kita. Tetapi sebenarnya kesempurnaan dan hubungan terbaik dapat dicapai dengan berusaha bersama. Ia bukanlah terletak kepada satu individu sahaja.
Cinta itu membuatkan anda gembira walaupun ia sering melukakan.
Cinta itu istimewa jika ia diberikan kepada orang yang bertuah.
Khamis, September 13, 2007
RAMADHAN datang lagi....

marhaban ya shahra Ramadhan...pelik rasanya menulis kembali setelah sekian lama...huhu. Ramdhan dtg lagi yang pastinya mengingatkan ku pada Bunda tercinta...telah hilang dari pandangan tapi tidak pernah hilang dari jiwa. Banyak betul benda berlaku pada 2 bulan terakhir ni, mengecewakan, dikecewakan.....hidup ini mmg pelik.hari2 berlalu dan aku masihlah sueda yang dulu, banyak kegusaran yang x dapat diluahkan.....huhhhhhh..(mengeluh). Hmmmm...persetan segala masalah2..aku boleh hidup bahgia....ye hidup bahgia....








